Home » Yleinen » Gymba -ohjeita

Gymba -ohjeita

selan-venytys

Jos olet selvittänyt, ettei selkäkipusi johdu sairaudesta tai loukkaantumisesta. GYMBAn avulla voit venytellä alaselkääsi ja pohkeitasi sekä vahvistaa nilkkojasi.

1. Käännä Gymba-aktiivilevy ylösalaisin. Käy sen päälle makuulle. Ole rentona ja hengitä syvään. Pidä tämän venytyksen aikana hartiasi takana, taivutetut käsivartesi suoraan edessäsi ja vältä kallistamasta lantiotasi eteenpäin.

2 Makaa selälläsi, taivuta polviasi ja aseta jalkateräsi tasaisesti lattiaa vasten. Jännitä vatsalihaksiasi ja paina alaselkäsi hitaasti lattiaan. Pysy tässä asennossa 10 sekunnin ajan ja rentoudu sitten hitaasti.

3. Alaselän taivutus

Aloita samalla asennolla kuin edellisessäkin kohdassa. Liikuta polviasi hitaasti puolelta toiselle ja pidä samalla jalkateräsi lattiassa. Kun liikutat polviasi, lantiosi irtoaa lattiasta ja alaselkäsi kääntyy. Aloita pienillä liikkeillä, kunnes tiedät, miten pitkälle voit itseäsi taivuttaa.

 

 

 

ohje2

 

Pohkeiden venytys

Laita GYMBA ylösalaisin.

1. Nouse varpaillesi 20 kertaa.

2. Laita toinen jalka taemmaksi ja anna painosi tulla kokonaan sille jalalla. Toista liikettä 20 kertaa. Vaihda sitten jalkaa.

 

jalat2

Erityisesti nilkkojen vahvistaminen

Laita GYMBA oikein päin.

1 Laita jalkasi seisontatukien päälle.

2. Nitkuttele itseäsi ja anna laudan jousto-ominaisuuksien tehdä työtä puolestasi.

3. Käytä Gymbaa vähintään puolet työajastasi ja terveytesi kohentuu